شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

از سری برنامه‌های بزرگداست روز ملی خلیج فارس تابلو نادر مهدی، شهید نبرد مستقیم با آمریکا با عنوان " فرزند خلیج فارس" در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس حوزه هنری بوشهر روز چهارشنبه اظهار کرد: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان " فرزند خلیج فارس"با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

"عبدالله شاهینی " افزود: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس مورد رونمایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط " فاطمه نیک‌چهر" تهیه شده است.

farzand khalij
شاهینی یادآور شد: حوزه هنری استان بوشهر با هدف بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را اجرایی کرده است.
وی افزود: هنر با نفوذ بالا در مخاطب یکی از ابزارهای مهم است که باید در پاسداشت مناسبت‌های مهم و ملی مانند روز خلیج فارس باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شود.
۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ شهید نادر مهدوی به همراه سایر رزمندگان سپاه اسلام و شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.
پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.
شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت.
موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناو گروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند.
سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.
نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند که پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.
شهید مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چند بار آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ شد و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت رسید.
پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد./ ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group