شهردار برازجان در نشست خبری مطرح کرد؛

اجرای اَبَر پروژه زیرگذر و محور ارتباطی میدان خلیج فارس/ دلایل عدم پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری برازجان

  • کد خبر : 5582
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
اجرای اَبَر پروژه زیرگذر و محور ارتباطی میدان خلیج فارس/ دلایل عدم پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری برازجان
شهردار برازجان از اجرای اَبَر پروژه زیرگذر و محور ارتباطی میدان خلیج فارس به بلوار کشاورز خبر داد و گفت: دلیل عدم پرداخت حقوق پاکبانان تاخیر در عقد قرارداد با شرکت های بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار دیارجنوب، مرتضی قدوسی شامگاه شنبه ۲۰ مرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدا و پیشکسوتان این عرصه اظهار کرد: آبادانی شهر برازجان نقطه اشتراک همه ما فارغ از هرگونه دلبستگی ها و تعلقات به جریان ها و گروه های سیاسی است.
وی الگو برداری از شهرهای بزرگ بر مبنای ملموس را عاملی در جهت توسعه شهری عنوان کرد و گفت: باید نوع رویکردمان نسبت به محل زندگی طبق الگوبردای از بزرگان در شهرهای بزرگ باشد و برای منفعت منطقه هرگونه اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و همه در جهت آبادانی شهرمان تلاش کنیم.
شهردار برازجان تاکید کرد: در قلم زدن و رویکرد رسانه ای نسبت به آبادانی شهر حساسیت بیشتری داشته و در اولویت کاری باشد.
وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت در شهرداری برازجان نگاه سیاسی نداشته، افزود: در انتخاب مدیران مجموعه شهرداری و همچنین تعامل با رسانه ها نیز نگاه سیاسی نداشته و نخواهم داشت.
قدوسی رسانه ها را بعنوان یکی از بازوان قوی مجموعه شهرداری در جهت توسعه شهری عنوان کرد و گفت: رسانه ها باید نقدی منصفانه داشته و همگی در جهت آبادانی و توسعه شهر همکاری کنند.
شهردار برازجان به اقدامات جدید مجموعه شهرداری در سالجاری اشاره کرد و گفت: طی ۴ ماه گذشته برای ساخت تندیس “علی پیرمرادی” خبرنگار پیشکسوت دشتستان با فرهاد بحرینی از اساتید برجسته مجسمه سازی در کشور قراردادی منعقد شد تا این تندیس در روز خبرنگار نصب شود که بدلیل برخی مشکلات به این هفته موکول شد.
وی جابجایی سایت پسماند را از اولویت های کاری و مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: باتوجه به خسارت های بسیاری از سوی سایت دفن زباله، در سال گذشته جابجایی آن در دستور کار قرار گرفت و طبق پیشنهاد مشاور جدید مطالعات انجام شد.

قدوسی افزود: پیشنهادات مشاور برای جانمایی جدید آماده شده که پس از مطرح شدن و بررسی در کارگروه پسماند شهرستان دشتستان یک مکان انتخاب و پس از اخذ استعمالات، سایت را از محل ورودی به خارج از شهر منتقل خواهیم کرد تا مردم از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.
وی با بیان اینکه آرامستان جدید شهر برازجان مورد نقد همه مردم قرار گرفته گفت: با توجه به اینکه برای طراحی و ساخت این آرامستان هزینه هنگفتی پرداخت شده ولی زمین آن مناسب نبوده و مردم موافق به دفن میت خود در این مکان نیستند.
قدوسی یکی از شروط ایجاد آرامستان را همسطح و به هم پیوسته بودن زمین عنوان کرد و گفت: این آرامستان بدلیل ناهمواری و تپه تپه بودن و برای وصل کردن هر تپه به یکدیگر باید میلیاردها هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه مکان آرامستان بدلیل داشتن دره های فصلی برای گردشگری مناسب است، ادامه داد: بر همین اساس امسال این آرامستان در دستور کار قرار گرفته تا مکان مناسب تری برای مردم درنظر گرفته شود.
قدوسی به ۳ پروژه شاخص شهرداری در سالجاری اشاره کرد و گفت: مطالعات و برآورد این پروژه ها در سال گذشته آغاز و برای هر کدام ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.
وی اولین پروژه را احداث پل و محور ارتباطی بلوار کشاورز به میدان خلیج فارس عنوان کرد و گفت: راه خروجی جدید به بلوار کشاورز و انتهای پیچ خضر است که به نام شهید رئیسی نامگذاری شده است.
شهردار برازجان با اشاره به کلنگ زنی این پروژه در هفته دولت ادامه داد: طول مسیر این پروژه یک ونیم کیلومتر و طول پل۶۰متر که بصورت دو دهانه ۳۰ متری است و اعتبار کل این پروژه ۱۰۰میلیارد تومان است.
قدوسی درخصوص تامین اعتبار پروژه ها گفت: تاکید استاندار این بود که شهرداری ها خارج از باید از پروژه های روزمره که وظیفه ذاتی آنها بوده خارج شده و برای تحول شهری ۳ پروژه شاخص و بزرگ را طراحی و برای تزریق اعتبار به استانداری پیشنهاد و تحویل داده شود.
قدوسی با بیان اینکه این طرح کمک بزرگی به بار ترافیکی ورودی شهر از سمت بوشهر است، افزود: این پروژه ها علمی و کارشناسی بوده و رسانه ها باید با آگاهی بخشی افکار عمومی و بالا بردن سطح توقع مردم نسبت به این موضوع کمک کنند تا بتوانیم شاهد توسعه و تحول شهر باشیم.
شهردار برازجان احداث زیرگذر میادین امام خمینی و شهید چمران را اَبَر پروژه شهرداری برازجان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت مطالعات این پروژه و ۱ میلیارد تومان برای آزمایش ژئوتکنیک کار پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این اَبَر پروژه مشکل ترافیکی شهر را برطرف می کند، افزود: این پروژه در ۳ فاز پیش بینی شده که اگر بصورت جداگانه انجام شود مردم کمتر دچار مشکل خواهند شد.
قدوسی هدف از اجرای این پروژه های بزرگ را آبادانی و منافع شهر عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه برآورد شده و بزودی به مناقصه گذاشته می شود.
شهردار برازجان سومین پروژه را مسقف کردن بازار روز برازجان عنوان کرد و افزود: مطالعه این پروژه انجام گرفته و با توجه به اینکه بازار یکی از نقاط گردشگری، باستانی و قدیمی شهر است، طراحی آن با نگاهی سنتی انجام شده است.
شهردار برازجان در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران درخصوص جمع آوری اتباع بیگانه گفت: شناسایی و جمع آوری اتباع بیگانه وظیفه شهرداری برازجان نیست ولی تاکنون همکاری های لازم در این خصوص انجام شده است.
قدوسی در پاسخ به سوال مدیرمسئول پایگاه خبری دیارجنوب درخصوص طولانی شدن پروژه بلوار معلم بیان کرد: این پروژه به دلایلی مختلفی چون زمان بر بودن قطع درختان و مواجه شدن با تابستان روند کندی به خود گرفت ولی خوشبختانه در حال حاظر ۸۰ درصد کار انجام شده و بزودی با نصب المان ها تکمیل خواهد شد.
وی به دیگر سوال مدیرمسئول پایگاه خبری دیارجنوب درخصوص عدم پرداخت به موقع حقوق پاکبانان گفت: حقوق پاکبانان به شرکت خصوصی واگذار شده و امسال در شهرداری برازجان پس از پایان قرار داد و تمدید مجدد چند ماهی سپری شد.
قدوسی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی ایک رتبه ای برای شرکتها درنظر گرفته که هیچ شرکتی در استان از این رتبه برخوردار نیست.
شهردار برازجان بیان کرد: ما مناقصه را برگزار کردیم ولی متاسفانه هیچ شرکتی استقبال نکرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به برگزاری مجدد تاکید داشتند که درصورت عدم استقبال باید ترک تشریفات مناقصه انجام دهید.
وی ادامه داد: برای سه ماهه دوم از ابتدای تیر تا شهریور این مشکل را داریم که تاکنون قرارداد نبسته ایم و قرارداد ۳ ماهه اول سال هم‌هفته گذشته به ما ابلاغ شده تا بتونیم ترک تشریفات را انجام دهیم و تا زمانی که شرکت قرارداد نبندد؛ بیمه و حقوق پاکبانان پرداخت نمی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: وظیفه همه ما خدمتگزاری به مردم و تلاش در راستای اعتلا و پیشرفت شهر است.
محراب بنافی عنوان کرد: شهر برازجان در حوزه های مختلفی چون ترافیک، فرهنگی و عمرانی دارای مشکلاتی بسیاری است اما اقدامات خوبی نیز طی سال های اخیر در راستای سیمای شهر انجام گرفته است.
وی یکی از چالش های شهر برازجان را عدم وجود پارکینگ عنوان کرد و گفت: بدلیل نبود پارکینگ در خیابان های فردوسی، بازار، امام و دیگر خیابان های سطح شهر مشکلاتی وجود دارد که درخاست ما از شهردار برازجان نگاهی ویژه برای ایجاد پارکینگ طبقاتی و ساماندهی این نقاط شهر است.
بنافی ضمن عذرخواعی بدلیل عدم ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و دکه های سطح شهر عنوان کرد: امیدواریم با همراهی شهردار برازجان بتوانیم در این فرصت باقیمانده اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده تا موجب رضایتمندی مردم، کانوهای فرهنگی و خبرنگاران باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر برازجان در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: کار رسانه ای منفعتی جز خون دل خوردن ندارد و اگر در این مسیر پشتکار و اراده ای نباشد این کار رها و به فراموشی سپرده می شود.
مسیب غریب زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص مصوبه ۵۰۰میلیونی باشگاه فوتبال پارس برازجان عنوان کرد: باشگاه فوتبال پارس در اسفندماه سال گذشته درحالی به برای درخواست بودجه به شورا مراجعه کرد که بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری به اتمام رسیده بود.
وی افزود: بدلیل مراجعه در پایان سال مصوبه به فرمانداری ارسال شد که بخاطر اینکه بودجه شهرداری تمام شده بود این مصوبه رد شد.
عضو شورای اسلامی شهر برازجان ادامه داد: امسال نیز مجدد مصوبه به فرمانداری ارسال شد ولی بدلیل اینکه بودجه شهرداری بالا تعریف شده بود، ۷۰مصوبه در کمیته تطبیق رد شد که یکی از این مصوبات متعلق به باشگاه پارس بود و پس از رد این مصوبه این کار دیگر از عهده شهردار و شورا خارج است.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=5582
  • نویسنده : ندا قاسمیان پور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.