مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر:

اختصاص یک همت تسهیلات مسکن روستایی به دشتستان

  • کد خبر : 6509
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
اختصاص یک همت تسهیلات مسکن روستایی به دشتستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سهمیه امسال شهرستان دشتستان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی ۲ هزار و ۸۷۳ واحد به ارزش یک همت است.

به گزارش خبرنگار دیارجنوب، امیر برومند ظهر چهارشنبه ۷ شهریور ماه در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرستان دشتستان ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: طی سه سال اخیر درخصوص اجرای طرح نوسازی مسکن شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان بوشهر ۱۴ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی و از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۶۸ مورد انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن روستایی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته سهمیه تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان بوشهر از هفت هزار به ۱۱ هزار واحد سهمیه افزایش یافته است.

برومند سهمیه دشتستان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی را ۲ هزار و ۸۷۳ واحد به ارزش یک همت عنوان کرد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد پرونده‌ها برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و انعقاد قرارداد صورت گرفته و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد: میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان دشتستان به ۶۳ درصد رسیده که از میانگین کشور در سطح بالاتری قرار گرفته است.

برومند از ساخت ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۵ واحد سهم شهرستان دشتستان است که از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بلاعوض، از محل کمک های حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) نیز به ازای هر واحد ۵۰ میلیون بلاعوض و با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در حال ساخت و ساز هستند.

وی درخصوص حوزه عمران روستایی در شهرستان دشتستان گفت: در ۶ ماه ابتدای سال جاری از محل اعتبارات قیر مشارکتی، تملک دارایی، ملی و مسئولیت‌های اجتماعی نفت ۴۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان در ۴۵ روستای شهرستان به اتمام رسیده و از محل اعتبارات قیر مشارکتی نیز ۱۶۲ هزار متر مربع به مناسبت هفته دولت در شهرستان افتتاح و بهره برداری می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: مبلغ ۶۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و نفت برای اجرای پروژه های نیمه دوم سال تخصیص یافته که با تعیین پیمانکار اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=6509
  • نویسنده : ندا قاسمیان پور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.