فرماندار شهرستان دشتستان در نشست خبری مطرح کرد؛

افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۵۰۰ پروژه دشتستان در هفته دولت/ آخرین وضعیت مجتمع پرگان برازجان

  • کد خبر : 5621
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۵۰۰ پروژه دشتستان در هفته دولت/ آخرین وضعیت مجتمع پرگان برازجان
فرماندار دشتستان از آخرین وضعیت مجتمع مسکونی پرگان برازجان خبر داد و گفت: در هفته دولت بیش از ۵۰۰ پروژه در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیارجنوب، احمد بنافی شامگاه یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: رسانه قشری تاثیر گذار و عنصر پیش برنده یک گفتمان است که باید مورد توجه و در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد.

وی درخصوص حوزه کاری خود در شهرستان عنوان کرد: طی مدت ۲ سال و نیم فعالیت در فرمانداری دشتستان سعی کردیم سیاست را مبتنی با عقلانیت پیش برده و با وجود چالش های امنیتی، شهرستان را به خوبی اداره و از این موانع با آرامش عبور کنیم.

وی به آمار بسیار بالا در حوزه اجتماعی شهرستان اشاره کرد و گفت: این حوزه با وجود چالش ها و مشکلات بسیار با جدیت پیگیری شد به گونه ای که میزان قتل در شهرستان بطور چشمگیری کاهش یافته و آمار خودکشی نیز پایین آمده است.

بنافی درخصوص بخش سیاسی شهرستان عنوان کرد: در شهرستان دشتستان درخصوص بخش سیاسی دسته بندی نداشته و فضای همدلی را دنبال کردیم و بدلیل اهمیت بالای حل مسائل، فضای کار اجرایی شد.

بنافی دو دغدغه اصلی در فصل تابستان را حوزه آب و برق عنوان کرد و گفت: در حوزه آب کارهای زیر بنایی فوق العاده ای در شهرستان دشتستان انجام گرفته است.

وی بیان داشت: در شهرستان دشتستان ۹۳ هزار اشتراک آبی وجود دارد و میزان آب تولیدی ما از محل واردات است.

فرماندار دشتستان بابیان اینکه روزانه ۳۲ هزار مترمکعب  آب در شهرستان مصرف می شود، افزود: در برازجان نیز ۵۰ هزار اشتراک آبی وجود دارد که میزان مصرف در این شهر با متوسط ملی بسیار پایین تر است.

بنافی، مصرف آب روزانه را زیر یک متر مکعب عنوان کرد و گفت: باتوجه به چالش ها و مشکلات در این حوزه، میزان مصرف در شهرستان کنترل شده و مردم شهر برازجان هر روز بصورت لاین بندی از آب برخوردار هستند.

فرماندار دشتستان به مشکلات حوزه برق در شهرستان اشاره کرد و گفت: بدلیل عدم تناسب در توزیع در بخش های سعدآباد، ارم، بوشکان و برازجان ۶، با مشکل تامین برق مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در برخی از نقاط برازجان از لحاظ توزیع برق خلاء وجود دارد که باید ایستگاه جدید برق ساخته شود.

بنافی درخصوص میزان پروژه های هفته دولت گفت: تعداد پروژه های هفته دولت در سال ۱۴۰۱ همزمان با آغاز فعالیتم در فرمانداری بیش از ۱۰۰ پروژه بود که با تلاشها و پیگیری های مدوام در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۲ پروژه رسید و در هفته دولت سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ پروژه در شهرستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک سوم کل پروژه های راه استان مربوط به دشتستان است، افزود: دشتستان در امر توسعه بخصوص حوزه زیرساختی فوق العاده بر روی ریل شتاب قرار گرفته که همه برگرفته از پیگیری ها و ایجاد فضای همدلی در شهرستان است.

بنافی با بیان اینکه امسال فصل اتمام پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت با وضعیتی نامناسبی روبرو بودیم که با پیگیری ها مداوم در شرایط کنونی کمی بهتر شده و در حوزه زیرساختی مراکز بهداشتی و جامع سلامت نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه اورژانس ۶۰ تخت خوابی بیمارستان گنجی بعد از هفته دولت به بهره برداری می رسد، افزود: ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان نیز با تزریق اعتبار، شتاب خوبی گرفته که اگر به همین صورت ادامه یابد طی یکسال آینده تکمیل خواهد شد.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه درخصوص ابنیه در حوزه آموزش و پرورش کارهای بزرگی انجام شده، افزود: ۲۰ مدرسه در حال احداث داشتیم که طی هفته دولت افتتاح و به بهره برداری میرسند و علاوه بر این ۲۰‌ کلاس درس نیز اضافه خواهد شد.

فرماندار دشتستان درخصوص حوزه اقتصادی بیان کرد: کارهای حوزه اقتصادی زمان بر است و نیاز به پیگیری های مستمر برای اخذ مجوزها دارد.

وی به آغاز عملیات اجرایی الحاق فاز دوم اراضی شهرک صنعتی برازجان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات متعدد کارهای زیرساختی این اراضی انجام شده و بزودی واگذار می شوند.

بنافی درخصوص ناحیه صنعتی بخش سعدآباد ابراز داشت: این ناحیه صنعتی تامین اعتبار شده که پس از انجام کارهای زیرساختی اراضی آن واگذار خواهد شد.

وی از اخذ مجوز یک شهرک مولد خورشیدی در اطراف شهر برازجان خبر داد و گفت: این شهرک در حال پیگیری است و با راه اندازی میتواند درآمد پایداری برای شهرستان داشته باشد.

بنافی درخصوص آخرین وضعیت مجتمع پرگان برازجان گفت: شهرستان دشتستان تعامل خوبی با تعاونی مسکن نداشت و در ۲ سال اخیر با پیگیری های مدوام توانستیم اعتبار متجمع پرگان و مسکن مهر ابرسانی برازجان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه آسانسورهای مجتمع مسکونی پرگان خریداری شده، افزود: پیمانکار این مجتمع انتخاب و تامین اعتبار انجام شده که امید داریم در دولت جدید این کار ادامه و تکمیل شود.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=5621
  • نویسنده : ندا قاسمیان پور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.