تداوم گرمای ۴۵ درجه در پنج شهر استان بوشهر/ پیش بینی افزایش رطوبت

  • کد خبر : 6655
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
تداوم گرمای ۴۵ درجه در پنج شهر استان بوشهر/ پیش بینی افزایش رطوبت
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم، برازجان، خورموج، جم و دیر دمای ۴۵ درجه سانتیگراد تجربه کردند.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز شنبه اظهار کرد: در مدت یاد شده دما در شهرهای کنگان، عسلویه، بهرگان دیلم و بوشهر نیز به ترتیب دمای ۴۴، ۴۳، ۴۱ و ۳۸ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از امشب تا پایان هفته با وزش بادهای ملایم جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بنابراین در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین امروز در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط به ویژه نواحی مرتفع نیمه جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی بصورت رشد ابرهای همرفتی، وزش تندباد لحظه ای، رعدوبرق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در برخی ارتفاعات رشد ابر و احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‎شود.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر و از عصر امروز به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت یاد شده ارتفاع موج دریا در آب‌های استان بوشهر ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از عصر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۵۵ ، جزر ساعت ۱۳:۴۷ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۴ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=6655
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.