رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست خبری مطرح کرد؛

خرید ۲ هزار میلیارد ریال تجهیزات درمانی در استان بوشهر/ افزایش ۳۰۰ درصدی تخت های اعصاب و روان

  • کد خبر : 1989
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
خرید ۲ هزار میلیارد ریال تجهیزات درمانی در استان بوشهر/ افزایش ۳۰۰ درصدی تخت های اعصاب و روان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از خرید ۲ هزار میلیارد ریال تجهیزات درمانی در این استان خبر داد و گفت: تعداد تخت های اعصاب و روان در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، احمد ملکی زاده روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه در نشست پاسخگویی مدیران به رسانه های استان بوشهر با بیان اینکه حوزه سلامت برچند اصل استوار است، اظهار داشت: نیروی انسانی، تجهیزات سرمایه ای، بحث عمرانی و زیر ساخت ها، بودجه و اعتبارات از اساسِ کارهای حوزه سلامت هستند.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارای ۸۵۰۰ نفر کادر سلامت، ۲۵۰۰ نفر دانشجو، ۲۳۰ نفر عضو هیات علمی است و حوزه معاونت نیز در ۳ حوزه آموزشی فعال است.
ملکی زاده شناسایی و رفع مشکلات را یکی از مسائل اصلی حوزه سلامت دانست و افزود: زیر ساخت های حوزه سلامت در بحث تخت های بیمارستانی یکی از عقب ماندگی های استان بوشهر بود که در این خصوص پیگیری کردیم.
وی ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰۶۷ تخت بیمارستانی در دانشگاه فعال بوده و درمجموع حدود ۱۵۷۰ تخت های دانشگاهی و غیر دانشگاهی داشتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نسبت تخت به هزار نفر در کشور ۱.۷ بود، افزود: این نسبت در استان بوشهر ۱.۲ بود که توانستیم با همراهی و پیگیری های صورت گرفته این نسبت را بهبود بخشیم.
ملکی زاده درخصوص پیگیری های صورت گرفته برای تخت های بیمارستانی در دولت سیزدهم اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان بوشهر عملیات اجرایی آنها آغاز شده یا در حال فعالیت هستند.
وی به راه اندازی بیمارستان های جدید در استان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی شهر کنگان فاز مطالعاتی آن انجام شده و در حال دریافت گزارش نهایی از شرکت هستیم تا مناقصه انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بیمارستان ۱۱۰ تحت خوابی عسلویه نیز در حال تهیه مسیرهای مطالعاتی است که بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
ملکی زاده از پیگیری جدی برای ایجاد بیمارستان قلب در بوشهر خبر داد و گفت: در این خصوص مشکلات تامین زمین وجود دارد که درحال تلاش برای رفع آن هستیم تا بتوانیم مجوز را از وزارت خانه اخذ و شاهد توسعه حوزه سلامت در استان باشیم.
وی با بیان اینکه تخصیص هایی در خصوص بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، فاطمه زهرا بوشهر و بیمارستان بیماری خاص صورت گرفته، افزود: ماحصل سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان بطور مستقیم بود.
ملکی زاده بابیان اینکه در حوزه اعصاب و روان ۲۰ تخت در بوشهر و ۱۰ تخت در برازجان داشتیم، افزود: با تلاش صورت گرفته ۹۶ تخت جدید به این حوزه اضافه می‌شود تا تعداد تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یابد.
وی درخصوص جذب نیروی انسانی گفت: تاکنون ۴۵۰ مجوز استخدامی صادر شده که آزمون ها برگزار و تعدادی در ساختار وزارت بهداشت جذب شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات درمانی در استان بوشهر خریداری شده، افزود: تجهیزات پیشرفته‌ و نوینی بمنظور استفاده در مراکز درمانی استان خریداری و به‌کارگیری شده است.
وی در خصوص اقدامات پیشگیری در حوزه بهداشت عنوان کرد: تزریق ۲ واکسن جدید با عنوان های روتاویروس و پنوموکوک به برنامه واکسیناسون اضافه شده که برای پیشگیری و کاهش نفوذ بیماری موثر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه در حوزه بهداشت اقدامات بزرگی انجام گرفته، افزود: استان بوشهر عنوانِ قطب تشخیص درمان سرطان در سطح پزشکی هسته‌ای را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=1989
  • نویسنده : ندا قاسمیان پور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.