فعال سازی پروژه مسکن ملی ماهور عالیشهر در انتظار آورده متقاضیان

  • کد خبر : 5296
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
فعال سازی پروژه مسکن ملی ماهور عالیشهر در انتظار آورده متقاضیان
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: از آنجایی که تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی است تاخیر در پرداخت آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ماهور عالیشهر منجر به توقف عملیات اجرایی پروژه شده است.

به گزارش دیارجنوب، آرش ابنی در نشست بررسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ماهور عالیشهر افزود: شرکت عمران شهر جدید عالیشهر تنها متولی تامین زمین به صورت رایگان، تعیین پیمانکار و ساماندهی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن است و تاکنون هیچگونه دستورالعمل یا تکلیفی جهت تامین منابع برای تکمیل پروژه به این شرکت محول نشده است.
وی بیان کرد: پروژه‌های مسکن ماهور نیز به دلیل تاخیر در پرداخت‌های آورده متقاضیان و علیرغم تزریق منابع از محل تسهیلات بانکی متوقف شده است.
ابنی افزود: در این جلسه تعدادی از متقاضیان نسبت به مشکلات خود که از این قبیل مشکلات می توان به عدم امکان تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل پروژه، عدم توان مالی لازم جهت آورده در مهلت تعیین شده و معرفی متقاشی به سایر بانک ها جهت دربافت تسهیلات برای تامین آوردهمتقاضی و تزریق به پروژه اشاره کرد که از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی آنان بود.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر تصریح کرد: با توجه به صحبت های متقاضیان سه پیشنهاد برای عملیاتی شدن مجدد پروژه مسکن ماهور عالیشهر مطرح شد، در پیشنهاد نخست متقاضیان باید نسبت به پرداخت آورده خود در زمان اعلام شده اقدام کنند تا پروژه مجدداً از سر گرفته شود.
ابنی افزود: همچنین پیشنهاد شده پروژه به صورت گروهی به متقاضیان با تعهد ساخت واگذار شود و یا متقاضیانی که به تعهدات مالی خود عمل می‌کنند در یک یا دو پروژه جایگزین شوند و در مورد سایرین که با تاخیر اقدام می‌کنند تصمیم‌گیری شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این بنیاد نزدیک به سه هزار مسکن در حال ساخت دارد و براسهس برنامه تا پایان شهریور ۶۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.
سید اصغر صالحی افزود: امید است تا پایان سال جاری ۲ هزار واحد مسکونی در دست احداث بنیاد مسکن در استان بوشهر به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: در پروژه مسکن ماهور در عالیشهر نیز تنها کمتر از ۱۵ نفر از ۵۲ متقاضی مورد تماس و ارسال پیامک اقدام به واریز وجه کردند.

صالحی ادامه داد: این پروژه طی ۶ ماه قابل اجراست اما شرط اول از سرگیری و اتمام پروژه، پرداخت به موقع آورده متقاضیان است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود توان مالی متقاضیان و اتمام مهلت ۳۶ ماهه قرارداد با بانک مسکن، خواستار تمدید قرارداد به مدت ۱۸ ماه برای کاهش فشار مالی به متقاضیان و اتمام پروژه هستیم.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=5296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.