کتابخانه عمومی عالیشهر و بخش کودک کتابخانه چغادک بازگشایی شدند

  • کد خبر : 7303
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کتابخانه عمومی عالیشهر و بخش کودک کتابخانه چغادک بازگشایی شدند
کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر و بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک پس از بازطراحی با حضور مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بازگشایی شدند.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این آئین اظهار کرد: در چند سال اخیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سمت ارائه خدمات نوین در کتابخانه ها و بازطراحی کتابخانه ها حرکت کرده است.
اصغر گودرزی، تصریح کرد: کتابخانه های جدیدی که در کشور طراحی و افتتاح می شوند کمتر از کتابخانه های به روز دنیا نیستند و وقتی امکانات آنها را بررسی می کنیم نکته ای نیست که در کتابخانه های جدید دنیا وجود داشته باشد و کتابخانه های جدید ما فاقد آنها باشند.
وی با اشاره به بازطراحی کتابخانه ها در استان بوشهر در سال های اخیر، افزود: استان بوشهر در بازه زمانی دو سال گذشته در زمینه بازطراحی کتابخانه های عمومی در سطح کشور پیشتاز بوده است.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور میزان عضو و امانت کتاب و پویایی کتابخانه های استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مسئله نشانه پویایی و انگیزه بالای کتابداران کتابخانه های عمومی استان بوشهر است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز با بیان اینکه رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی بر بازطراحی کتابخانه ها و گسترش بخش های کودک و نوجوان است، اظهار کرد: ایجاد جلوه های بصری یکی از کارهایی است که افراد را جهت استفاده از کتابخانه ترغیب و تشویق می کند.
حیدر راهب تصریح کرد: در بازطراحی کتابخانه ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می شود و هم اکنون در کتابخانه هایی که بازطراحی انجام گرفته بخاطر زیبایی و جلوه های بصری که ایجاد شده، استقبال علاقمندان به خصوص قشر کودک و نوجوان نسبت به قبل از آن بسیار بیشتر شده است.
وی افزود: سال گذشته با هزینه های بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال بخش های مختلف کتابخانه عمومی چغادک مورد بازطراحی و تعمیرات اساسی قرار گرفت و هم اکنون نیز برای طراحی بخش کودک و تجهیزات جدید این کتابخانه بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شده که با امکانات به روز و استاندارد، آماده استفاده کودکان و علاقمندان می باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: برای تعمیرات و اصلاحات ساختمانی و خرید تجهیزات جدید کتابخانه شهدای گمنام عالیشهر نیز بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده که طی آن، مخزن کتاب ها، سالن های مطالعه، بخش کودک، پیشخوان و سایر بخش ها مورد بازطراحی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=7303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.