مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد؛

۶۵ درصد مساجد استان بوشهر در روستاها هستند/ تدوین نقشه آمایشی

  • کد خبر : 5978
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
۶۵ درصد مساجد استان بوشهر در روستاها هستند/ تدوین نقشه آمایشی
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر بابیان اینکه ۶۵ درصد مساجد این استان در روستاها مستقر هستند، گفت: به‌زودی با تدوین نقشه آمایشی و فعالیت سامانه ثبت مساجد در استان، محل مساجد از طریق همین سامانه نرم‌افزاری برای همه مشخص می شود.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام عیسی راستگو روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد بابیان اینکه مسجد محور و مرکزیت بخشیدن به عبادت مسلمانان است اظهار داشت: مسجد پایگاه دینی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان است.
وی تعداد مساجد ثبت‌شده در سامانه را یک هزار و ۳۵۳ مورد برشمرد و اضافه کرد: نقشه آمایشی و تعداد آمار دقیق مساجد استان موجود نیست و به‌زودی تا چند ماه آینده این نقشه آمایشی تکمیل خواهد شد.
بنابه گزارش خبرنگار دیارجنوب، این مسئول بیان داشت: به‌زودی سامانه ثبت مساجد در استان بوشهر طراحی خواهد شد تا محل مساجد از طریق همین سامانه نرم‌افزاری برای همه مشخص باشد.
وی تعداد مساجد موجود در روستاهای استان بوشهر را ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: ۱۳۰ مسجد اهل سنت در استان موجود است و تاکنون ۲۹۰ مسجد در شهرستان دشتستان ثبت‌شده است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مساجد استان بوشهر فعال هستند، تأکید کرد:  در ۴۰ درصد مساجد استان نماز جماعت به امامت روحانیون برگزار می‌شود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر تعداد مساجدی که جزء آثار ملی هستند را ۱۳ مورد عنوان کرد و ابراز داشت: مساجد موجود در بردستان و سیراف مربوط به دوران اول و دوم هجری قمری هستند که از قدیمی‌ترین مساجد استان بشمار می‌روند.
وی در ادامه تصریح کرد: مسجد جامع بوشهر باسابقه‌ترین مسجد شهر بوشهر است که مربوط به ۲۵۰ سال پیش است و مرحوم آل عصفور در آن نماز جماعت برپا کرد.
این مسئول در تشریح وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: تائید و گزینش هیئت‌امنای مساجد، تدوین نقشه آمایشی و توانمندسازی امامان مساجد از جمله وظایف این مرکز است.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=5978
  • نویسنده : ایمان خوشقدم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.