معاون صمت استان بوشهر:

لزوم ثبت مصارف پروانه های صادراتی استان بوشهر در سامانه جامع تجارت

  • کد خبر : 1197
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
لزوم ثبت مصارف پروانه های صادراتی استان بوشهر در سامانه جامع تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از الزام ثبت مصارف پروانه های صادراتی از طریق سامانه جامع تجارت خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، ابوالقاسم محمد زاده روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: صادر کنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را از طریق فروش ارز به صرافی ها با ثبت در سامانه سنا و یا فروش ارز در سامانه نیما (در قالب پیش فروش) به چرخه تجاری کشور بازگردانی کرده اند موظفند با مراجعه به درگاه «مدیریت مصارف کوتاژهای صادراتی» در سامانه جامع تجارت نسبت به اتصال سیستمی پروانه های مربوطه به این تراکنش ها اقدام نمایند .
محمد زاده بیان کرد: صادر کنندگان نسبت به ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی برای کلیه معاملات پس از تاریخ ۲۲ فروردین ۹۷ در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان داشت: در صورتیکه ذینفعان ارتباط بین پروانه‌های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار نکنند، پروانه های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان برای دریافت فایل آموزشی راهنمای ثبت مصارف پروانه های صادراتی در روشهای فروش حواله ارزی در سامانه به اداره بازرگانی خارجی این اداره کل مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://deyarejonoub.ir/?p=1197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.