شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر طرح های آب شیرین‌کن و مخزن (همراه با خطوط انتقال) روستاهای هلیله و بندرگاه شهرستان بوشهر هر کدام با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب در آیینی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و شماری از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیارجنوب ، ابوالحسن عالی روز پنجشنبه در آیین یاد شده با تبریک دهه فجر و اعیاد ماه رجب اظهار کرد: آب شیرین‌کن هلیله و بندرگاه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت تولید یکهزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث شده که یکهزار و ۶۰۰ خانوار با پنج هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: منبع تامین آب این طرح آب دریا، ظرفیت تامین آب خام آن ۱۵۰ مترمکعب بر ساعت و حجم مخازن آب‌های خام و پاک آن در مجموع ۱۲۰ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: مخزن و خطوط انتقال روستاهای هلیله و بندرگاه نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث شده است.

وی افزود: طول خطوط انتقال احداثی در این طرح ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر و با قطرهای ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر است که در افزایش پایداری آب شرب روستاهای هلیله و بندرگاه نقشی قابل توجه ایفا می‌کند.

ab shirin kn hlile

عالی یادآور شد: همزمان با دهه فجر، 11 طرح شرکت آب و فاضلاب استان در مجموع با چهار هزار و 545 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا عملیاتی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: استان بوشهر تاکنون ۱۱ آب شیرین‌کن با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب وارد مدار شده و حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب نیز در دست احداث است.

عالی افزود: با تلاش‌های انجام شده بخش زیادی از تنش آبی استان بوشهر از طریق همین آب شیرین‌کن ها برطرف شده است./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group