شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

اسکله رمپ بندر دیر برای شناورهای تجاری با ظرفیت ۵۰۰ تن با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیارجنوب ، سید صولت مرتضوی شامگاه یکشنبه در ادامه سفر به استان بوشهر ضمن بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی، تولیدی و سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اسکله رمپ بندر دیر برای شناورها با ظرفیت 500 تن افتتاح کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تجارت دریایی است، اظهار داشت: بندر دیر قطب تجارت از جمله صادرات و واردات کالا به قطر است که در این راستا توسعه زیرساخت‌های این بندر در دستور کار قرار گرفته است.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح اسکله رمپ بندر دیر گفت: این اسکله با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومان به منظور صادرات و ترانزیت به بندر الرویس کشور قطر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های مهم بندری در سواحل استان بوشهر در حال اجرا است که تکمیل آن تحول شگرف در این حوزه ایجاد می‌کند.

ramp dayer

افتتاح 4 پست اسکله بندر دیر بر اساس برنامه زمانبندی

محمد شکیبی‌نسب هم با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در سواحل استان گفت: 5 پست اسکله در بندر دیر اجرایی شده که اسکله آن به ظرفیت 500 تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: 4 پست اسکله بندر دیر نیز در مجموع به ظرفیت 5 هزار تن بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ویژگی‌های بندر دیر را برشمرد و خاطرنشان کرد: بندر دیر در جنوب استان بوشهر به‌دلیل همجواری با کشور قطر از ظرفیت بالایی برای توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حوزه حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

افتتاح نخستین مرکز تخصصی آموزش صنایع شیلات و بندری کشور در شهرستان دیر

افتتاح نخستین مرکز تخصصی آموزش صنایع شیلات و بندری کشور در شهرستان دیر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان بوشهر بود.

عبدالمجید راهکی با بیان اینکه این مرکز شامل 8 کارگاه آموزشی و بخش اداری است،گفت: مرکز تخصصی آموزش صنایع شیلات و بندری شهرستان دیر با اعتباری معادل 200 میلیارد ریال افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در این مرکز همه فرآیند پرورش آبزیان شامل ماهی، میگو و جلبک و همچنین تعمیرات موتورهای دریایی، برق الکترونیک، فناوری اطلاعات و شبیه‌سازهای حوزه دریایی آموزش داده می‌شود.

احمد محمدی‌زاده در این آیین با اشاره به نقش مهم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار جوانان گفت: این مرکز آموزشی، با کیفیت مطلوب اجرایی و عملیاتی شده و امیدوارم خدمات خوبی ارائه دهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در این مرکز آموزشی بر اساس ظرفیت‌های مناطق جنوبی استان بوشهر در حوزه‌های صنعت دریایی، پرورش آبزیان و خدمات بندری آموزش داده می‌شود./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group