يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

با حضور جمعی از مسئولین و فعالان محیط‌زیست آبشخور حیات‌وحش منطقه کوهستانی راهدار شهید محمد ترکی اهدائی محسن اسفندیاری محیط‌بان افتخاری این روستا افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، محسن اسفندیاری محیط‌بان افتخاری روستای راهدار ضمن تشکر از حضور همه مسئولین در این مراسم اظهار داشت: از مسئولین منابع طبیعی انتظار داریم این منطقه که آبشخور در آن احداث‌شده را در اختیار ما محیط‌بانان برای ادامه کار قرار دهند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های محمد صالح صادقی در اجاری برنامه‌های محیط‌بانی روستای راهدار افزود: نقش و نگار روی دیوار آبشخور را همسرم انجام داده که از او بابت همه حمایت‌هایش در امر محیط‌بانی تشکر می‌کنم.

اسفندیاری با تشکر از دهیار و اعضا شورای روستای راهدار و رئیس اداره محیط‌زیست دشتستان در حمایت و همکاری در امور مربوط به محیط‌بانی ابراز داشت: داریوش محبی که در بحث مبارزه با آلایندگی و امور محیط‌بانی مثل یک برادر همیشه در کنار من بوده تشکر می‌کنم.

این محیط بان افتخاری با اشاره به اینکه از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده بیان داشت : در حال حاضر در تنگه خاکو ، تنگ سبز  و دره اشمفت 4 آبشخور وجود دارد که  تنگه خاکو و تنگه سبز مجهز به دوربین است و امیدواریم محیط زیست مناطق دیگر را به دوربین مجهز کند.

دهیار روستای راهدار در این مراسم ضمن خرسندی از احداث این آبشخور در منطقه کوهستانی گفت: از رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان انتظار دارم که از ظرفیت منطقه کوهستانی برای گردشگری استفاده کند و بوستان خانوادگی و پل فلزی متحرک احداث کند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان دشتستان بابیان اینکه داشتن افرادی مثل اسفندیاری برای مجموعه محیط‌زیست مایه دلگرمی است گفت: اعتقادم این است که در آموزش محیط‌زیست و حفاظت از طبیعت کارهای خوبی انجام‌نشده است.

abshkhor rhdr 1

طاهره موسوی با اشاره به اینکه هر چه داریم از طبیعت است و در حیاط وحش تکمیل‌کننده اکوسیستم طبیعت است ابراز داشت: در طبیعت همه‌چیز باید حفاظت شود و حفظ محیط‌زیست در منطقه کوهستانی راهدار به همت محسن اسفندیاری بوده و تاکنون هیچ کمکی به آن نشده است.

داریوش محبی از فعالان محیط‌زیست شهرستان دشتستان وظیفه صنایع و معادن را بسیار فراتر از کمک به محیط‌بانان عنوان کرد و گفت: نمی‌گوییم صنایع و معادن شکل نگیرند ولی دیگر منطقه کوهستانی راهدار نباید معدن جدیدی زده شود بعضی مسئولین زمانی قول دادند که دیگر مجوز معدنی در اطراف روستای راهدار صادر نمی‌شود ولی دوباره مجوز داده‌اند.

بخشدار مرکزی دشتستان بابیان اینکه نبود آبشخور در مناطق باعث مهاجرت وحوش می‌گردد ابراز داشت: با احداث آبشخور از مهاجرت و انقراض حیوانات و وحوش جلوگیری می‌شود.

هادی عدالت بابیان اینکه کاشت درخت در اطراف این آبشخور توسط محیط‌بان افتخاری بسیار زیبا بوده گفت: نباید نگاه مسئولین در مرکز استان رشد صنایع بدون در نظر گرفتن طبیعت باشد و در این خصوص قول پیگیری خواهم داد.

abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1abshkhor rhdr 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group