شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر گفت: در معدن زباله دیر یک فاجعه و جنایت زیست‌محیطی رخ داده است.

به گزارش دیارجنوب، حسین اکبری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر در نشست مجمع سلامت این شهرستان، اظهار داشت: اوج فاجعه و معضلی که در حوزه پسماند وجود دارد، در معدن زباله شهر دیر رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت در معدن زباله دیر یک فاجعه و جنایت زیست‌محیطی رخ داده است، گفت: اگر دفن علمی و اصولی زباله را مد نظر قرار ندهیم، حداقل‌ها هم در دفن پسماند رعایت نشده است.
وی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه پیرامون پسماند با محوریت رعایت حداقل‌ها گرفته شده که صرفاً ترانشه و گودالی حفر و زباله‌ها دفن و روی آن خاک ریخته شود که این موارد هم رعایت نشده است.

dayer dafnzobale
دادستان شهرستان دیر گفت: نه تنها تدبیری برای جمع‌آوری و دفع پسماندهای سابق نیست بلکه در خصوص پسماندهای جدید هم عزم راسخی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مدیریت و نظارتی بر معدن زباله دیر وجود ندارد، افزود: ماشین‌های زباله به‌راحتی هر کجا دلشان بخواهد زباله‌ها را تخلیه می‌کنند و این باعث شده بیش از ۴۰ هکتار زمین آلوده شود.
اکبری با بیان اینکه تاکنون شاهد تغییر و تحولی در حوزه پسماند نبوده‌ایم، ابراز کرد: اینکه چند جلسه درباره پسماند گرفته‌ایم و نامه‌نگاری کرده‌ایم و گزارش داده‌ایم اهمیتی ندارد بلکه اقدام عملی مهم است.
وی یادآور شد: پسماند در صدر اولویت‌های شهر است و ما نمی‌توانیم در این خصوص ساکت باشیم و به گرفتن جلسه اکتفا کنیم.
دادستان شهرستان دیر با بیان اینکه سلامت انسان خط قرمز همه اولویت‌هاست، گفت: سلامت چیزی است که نمی‌توان نسبت به آن مماشات کرد.
وی بیان داشت: اصناف و کسبه‌ای که در حوزه عرضه مواد غذایی فعالیت دارند باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و هرگونه مماشات با کسانی که محصولات غذایی تاریخ گذشته و غذای فاسد عرضه می‌کنند، خیانت به مردم است.
دادستان شهرستان دیر افزود: پیرامون جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تاکنون جلساتی گرفته شده اما به دلیل نبود بودجه یا هر دلیل دیگری اقدامی انجام نشده است.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group